Apotheek

De praktijk heeft een eigen apotheek. Voor een goede medicatiebewaking verzoeken wij u al uw medicatie, ook recepten uit het ziekenhuis en incontinentiematerialen, hier te bestellen.

De apotheek volgt de landelijke prescriptieregeling, waarbij voor de eerste uitgifte maximaal 30 dagen medicatie wordt afgegeven. Daarna wordt er voor maximaal 90 dagen medicatie verstrekt. Een aantal medicijnen mogen slechts voor maximaal 30 dagen worden meegegeven.

Medicatie die aan u is meegegeven, maar door u niet of ten dele is gebruikt, kan hier worden ingeleverd ter vernietiging.

Preferentiebeleid
Verder hanteren een aantal verzekeraars een preferentiebeleid: de zorgverzekeraar heeft bepaald van welk merk u een bepaald geneesmiddel krijgt. Wanneer u dit geneesmiddel accepteert gaan de kosten ervan niet ten laste van uw eigen risico. Het is altijd mogelijk om een geneesmiddel van een ander merk te krijgen, de kosten kunnen dan niet door ons bij de verzekeraar gedeclareerd worden. U betaalt aan de balie dan de kosten.

Herhaalmedicatie
U kunt uw medicatie bestellen:

  • via het patientenportaal
  • via de receptenlijn 0224-561230 en kies voor optie 2
  • het inleveren van een leeg doosje aan de balie.

Medicatie besteld voor maandag 10 uur, staat woensdag na 15 uur klaar. Medicatie besteld voor woensdag 10 uur, staat vrijdag na 15 uur klaar. In verband met de levertijden van de groothandel en het geautomatiseerde proces van bestellen verzoeken wij u om hier rekening mee te houden. Wanneer er sprake is van spoed, belt u dan met de assistente.

De afhaaltijden zijn maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 15 uur tot 17 uur, op donderdag van 11 uur tot 12 uur, donderdagmiddag is de praktijk gesloten.

Chronische medicatie
Wanneer u chronisch medicatie gebruikt wordt uw medicatie zoveel mogelijk per 3 maanden klaar gezet. U ontvangt dan een kaartje met daarop de nieuwe afhaaldatum zodat u ook niet hoeft te bellen om uw medicatie te bestellen, deze wordt automatisch door ons klaargemaakt.

Specialistenrecepten
Spoedrecepten of specialistenrecepten dient u zo snel mogelijk in te leveren. Let er op dat uw naam op het recept staat! We zorgen ervoor dat u zo spoedig mogelijk de gevraagde medicijnen geleverd krijgt.

Medicatie die niet vergoed wordt
Bepaalde medicijnen, waaronder slaapmedicatie, en zelfzorgmiddelen die niet aan ons vergoed worden door de verzekeraar dienen aan de balie betaald te worden. Dit kan contant maar ook met pin of chip. Deze medicatie worden niet op rekening meegegeven.

Afhankelijk van uw verzekering/aanvullende verzekering kunt u de rekening zelf bij uw verzekeraar indienen en krijgt u de kosten eventueel vergoed.